انواع چربی‌ خون و درمان چربی خون

انواع چربی‌ خون و درمان چربی خون

انواع چربی‌ خون و درمان چربی خون

چربی خون یکی از جیزهای بسیار خطرناک برای سلامتی و خطرات سکته قلبی و مغزی است که در صورتیکه جربی خون درمان نشود می تواند آسیب های جدی به بدن شخص بیمار بزند. در این مطلب انواع چربی‌ خون و درمان چربی خون را برای شما بزرگواران ارائه کرده ایم که امیدواریم از مطالعه آن روشی برای بهبود سلامتی و کاهش جربی خون بدست اورید.

چرا بالا بودن چربی خون خطرناک است؟چربی در عروق رسوب کرده و باعث بیماری تصلب شرایین میشود. وقتی رگ بسته میشود، سکته‌ های مغزی و قلبی اتفاق می‌ افتد و باعث فوت یا ناتوانی در فرد میشود../

به گزارش سلامتی ایران کیش کالا آیا منظور از چربی خون همان کلسترول است؟

آنچه مردم آن را می‌ شناسند، کلسترول و تری گلیسیرید است، اما آنچه از دید تخصصی اهمیت دارد، ال ـ دی ـ ال LDL یا چربی مضر و اچ ـ دی ـ ال HDL یا چربی مفید است. اهمیت تری‌گلیسیرید در مرحله بعدی است.

خرید ژل لاغری سه روزه فوق العاده قوی

دامنه طبیعی کلسترول تا 200‌ میلیگرم در دسی لیتر است. بین 200 تا 240 بینابینی است و بیشتر از 240 بالا تلقی میشود .گاهی HDL اچ ـ دی ـ ال به اندازه‌ ای بالاست که کلسترول بالای 240 را خنثی میکند و ال ـ دی ـ ال را متعادل میکند و کمتر درمان لازم دارد.

اگرLDL ال-دی-ال بیش از 160 باشد نیاز به درمان دارد .البته نه با دارو بلکه با تغییر شیوه زندگی. ال دی ال LDL بین 130تا160 بینابینی است و زیر 100 ، طبیعی است. در افراد مختلف این عدد متفاوت است.کسی که دیابت دارد، باید ال دی ال LDL را کمتر از 100 نگه دارد.

چه زمانی افزایش شاخص‌ های چربی خون،عامل خطر محسوب میشود؟

  • افزایش تری گلیسیرید در بروز بیماریهای قلبی عروقی نقش چندانی ندارد. مگر زمانی که اچ دی ال HDL کمتر از 40 باشد.
  • تری گلیسیرید حدود 150 طبیعی است.
  • بین 150 تا 200 بینابینی است و بین 200 تا500 افزایش خفیف دارد و بالای 1000 خیلی بالا تلقی میشود.
  • در این حالت اثر روی لوزالمعده دارد.تری گلیسیرید بالای 500 به‌  ویژه بالای 1000 روی لوزالمعده اثرمنفی میگذارد.

افزایش تری گلیسیرید یک علامت خطر است و شاخص خطر نیست.

آیا بالا رفتن کلسترول و تری گلیسیرید با خوراکی خاصی ارتباط دارد؟

  1. چربی،شیرینی
  2. قند ساده
  3. برنج
  4. و نان به تری‌گلیسیرید تبدیل میشود و به فعالیت بدنی وابسته است.

برای لاغری و کاهش وزن آجیل میوه‌ خشک بخورید

تری گلیسیرید 500 تا 600 با تغییر شیوه زندگی به 200‌ میرسد‌. یعنی 400 واحد کاهش می‌ یابد.

کسانیکه ال دی ال LDL آنها بالاست، سعی کنند که :

  • چربی داخل گوشت قرمز
  • چربی حیوانی
  • کره
  • خامه
  • و سس مایونز را کمتر بخورند.

چربی گوشت را جدا کنند و حداکثر2الی3 وعده در هفته گوشت قرمز بخورند.

سلامت و زیبایی ایران کیش کالا
IKISHKALA.IR

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *